Dirigent van het A- en B-orkest

Sandra Mulder

Sandra Mulder werd in 1988 geboren in Zwolle en groeide op in een muzikaal gezin in het pittoreske Hattem. Dat zij op jonge leeftijd een blaasinstrument ging bespelen was dan ook vanzelfsprekendheid, die uiteindelijk leidde tot twee afgeronde studies aan het ArtEZ Conservatorium met als hoofdvakken trompet en HaFaBra directie. In juni 2017 is ze geslaagd voor haar master directie HafaBra. Naast haar studie geeft Sandra trompet- en bugellessen bij verschillende verenigingen en is zij als dirigent verbonden fanfarekorps Ons Genoegen Hattem, de Vriezenveense Harmonie en Juliana Den Ham. In haar vrije tijd speelt ze trompet bij het Gelders Fanfare Orkest.

Dirigent van het C-orkest

Jan Bergsma

Jan Bergsma is geboren in 1961. Geboren in Gemeente Den Ham. Al 7 jaar is hij alleenstaand en woont hij in Westerhaar. Hij is begonnen met muziek toen hij 6 jaar oud was, hij speelt dus al 52 jaar op euphonium. Oorspronkelijk is Jan Bergsma banketbakker, maar door omstandigheden kon hij dat niet meer doen. Muziek maken is zijn hobby, dus de keuze was vervolgens snel gemaakt. Na een periode van 5 jaar in Vriezenveen als dirigent van het C-orkest en later het B-orkest is hij begonnen als dirigent van Volharding in Dalen. Voor het orkest in Dalen staat hij sinds 2005. Ook is hij dirgent bij Chr. Harmonie Crescendo in Overdinkel. Zijn roost ligt toch bij SDG in Westerhaar, waar hij al meer dan 25 jaar tweede dirigent is. Hij geeft koperlessen bij 5 verschillenden verenigingen sinds 2018 ook op meerdere basisscholen als muziekdocent. Sinds begin 2019 staat Jan Bergsma voor het C-orkest en is hij koperdocent bij onze vereniging.

Dirigent van de Malletband

Menno Akse

Menno Akse, geboren 21 september 1971  in Meppel, in 2007 getrouwd met  vrouw Hendrikje en woont in Punthorst.

In zijn vroege kinderjaren bleek al snel dat hij muzikale aanleg had met een bijzondere voorkeur voor kerkorgel. Na op zijn 7e de algemene musische vorming te hebben doorlopen is hij begonnen met orgellessen aan de Regionale School voor Musische Vorming te Meppel waar hij in de eerste 6 jaar lessen heeft gevolgd bij Piet Rippen en in een later stadium bij Bert Straatman. In september 1986 kreeg hij zijn eerste vaste aanstelling als organist van de Remonstrantse Gemeente te Meppel en na het doorlopen van de dienstplicht ook als organist in de Vrij Evangelische Gemeente te Meppel. Verder is hij verbonden als organist in laatstgenoemde gemeente en als organist verbonden aan mijn eigen gemeente, Gereformeerde Kerk “De Bron” te Staphorst en Rouveen.

In de tussenliggende jaren kriebelde de muziek echter nog meer, waarop hij besloot ook blaasinstrumenten (hoorn en bastuba) en slagwerkinstrumenten (zowel gestemd als ongestemd) te gaan spelen bij muziekvereniging “De Bazuin” in Meppel. De opleiding heeft hij intern gevolgd.

Na het afronden van zijn studie MEAO heeft hij in de jaren 1993 en 1994 zijn militaire dienstplicht vervuld als bassist bij het Fanfarekorps der Limburgse Jagers te Seedorf (Dld).

In 2001 kreeg hij zijn eerste aanstelling als instructeur/dirigent van Drumband Schoonoord. Deze functie heeft hij met met veel plezier uitgevoerd tot augustus 2018. Helaas nam daar in de afgelopen jaren het ledental sterk af, waardoor men in juli vorig jaar het besluit heeft moeten nemen de vereniging op te heffen.

Vanaf 2010 is hij tevens dirigent van koperensemble Con Amore uit Zwartsluis, hetgeen een onderdeel is van plaatselijke muziekvereniging Voorwaarts.

Dirigent van de Slagwerkgroep

Remy Holierhoek

Remy Holierhoek – die graag met hen en hun wordt aangesproken – is in 1999 geboren in het Flevolandse Biddinghuizen en is daar op jonge leeftijd in aanraking gekomen met de veelzijdigheid van slagwerk. Tot hun 18de jaar heeft hen voornamelijk melodisch slagwerk gespeeld bij fanfare Maris Sonores in Biddinghuizen, waarna hen daarna naar het ArtEZ conservatorium in Zwolle is gegaan. Na twee jaar de uitvoerende opleiding klassieke muziek gestudeerd te hebben, kwam hen er achter dat hun hart meer bij het doceren staat en doet daarom op dit moment de opleiding docent muziek, waarin hen in het derde jaar zit. Sinds 2020 verzorgd Remy de slagwerklessen bij onze vereniging en sinds mei 2022 staat hen ook voor de slagwerkgroep. Verder dirigeert hen een koor in Dronten en speelt af en toe mee bij het A-orkest of de Malletband van onze of andere verenigingen.

Instructrice van de Majorettes

Melène Wanschers

Melène Wanschers is begonnen bij de majorettes van de harmonie Vroomshoop toen ze 5 jaar oud was. Hier is ze gegroeid van de leerlingen naar nu het A team. Ook doet ze een solo en duo show. Melène is in 2008 begonnen met fase 1 en 2. Ook fase 3 heeft ze al. Van 2009 tot 2011 heeft ze lesgegeven de ‘the stars’ in Almelo. En van 2011 tot en met 2013 heeft ze in Vroomshoop lesgegeven aan de leerlingen en solisten. In 2014 is Melène begonnen bij Den Ham als instructrice van de majorettes van Juliana.